12/12/14

ΣΥΡΙΖΑ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής: Από το «σκίσιμο» του μνημονίου στο ...«παραλάβαμε καμένη γη»

Το αδιέξοδο, με το θέμα της μεταφοράς μαθητών τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αναδεικνύει τις ευθύνες κυβέρνησης - περιφερειακής αρχής, αλλά και τις αυταπάτες που καλλιεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ στο λαό.
Τρεις ολόκληρους μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το μεγάλο πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους, στα Ειδικά και Μουσικά Σχολεία, παραμένει άλυτο, με ευθύνη της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Αττικής που διοικεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Χτες, κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου η περιφερειακή αρχή του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε την κατάσταση που παρέλαβε (σ.σ. η λογική της καμένης γης), τους
εκβιασμούς των εταιρειών πούλμαν (σ.σ. επιχείρημα που έχει ακουστεί από προηγούμενες διοικήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια), αλλά και το ...ασφυκτικό νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει για την Περιφέρεια (σ.σ. εκεί δηλαδή που πριν τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι θα σκίσει το μνημόνιο και θα είναι η αρχή του τέλους για το μνημόνιο)...
Μάλιστα, χτες, στη συνεδρίαση ο Χρήστος Καραμάνος, αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, σημείωσε ότι «αυτήν την κατάσταση παραλάβαμε», μίλησε για πολιτικές ευθύνες των προηγούμενων διοικήσεων και της συγκυβέρνησης. Έκανε συχνή επίκληση στην ...αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς που θα λύσει όλα τα προβλήματα...
Βέβαια, απάντηση δεν έδωσε στην ερώτηση των συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που έφεραν το θέμα για συζήτηση -μαζί με τους γονείς μαθητών της Αρτέμιδας- στο γιατί, ενώ είναι τόσο εύκολη η λύση, δεν έχει δοθεί τρεις μήνες τώρα... Οι εκλεγμένοι του ΚΚΕ τόνισαν πως θα μπορούσαν να είχαν δοθεί χρήματα από το αποθεματικό ταμείο της Περιφέρειας, ώστε να έχουν ξεκινήσει ήδη οι μεταφορές των μαθητών και πως είναι τεράστιες οι ευθύνες της Περιφέρειας, αλλά και της κυβέρνησης για το θέμα. Κάτι που είχαν επισημάνει και παλιότερα...
Από την πλευρά του, ο Πέτρος Φιλίππου, αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής, στάθηκε στον εκβιασμό από πλευράς εταιρειών μεταφορών που δεν συμμετείχαν στις πολλές διαπραγματεύσεις, είπε πως το Φλεβάρη θα είναι έτοιμη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που θα έχει κατατεθεί μέχρι την άνοιξη ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα και ζήτησε από γονείς και καθηγητές να βοηθήσουν γιατί χωρίς αυτούς, δε γίνεται να λυθεί το ζήτημα.
Ωστόσο, από την κουβέντα, σχεδόν όλες οι παρατάξεις κινήθηκαν στη λογική της μεταφοράς της αρμοδιότητας αυτής στους δήμους που ξέρουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες που υπάρχουν.
Συζήτηση για τα διόδια
Χτες, συζητήθηκε και θέμα που αφορά την έγκριση ή όχι της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (που τελικά καταψηφίστηκε) για νέους σταθμούς διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» κατέθεσε ψήφισμα, που τελικά δεν υπερψηφίστηκε, όπου μεταξύ άλλων απαιτείται: «Η κατάργηση όλων των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων, που είναι και πρέπει να παραμείνουν δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Να σταματήσουν όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον όσων παλεύουν για την κατάργηση των διοδίων». Και τονίζεται ότι «είμαστε αντίθετοι στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου και σε κάθε προσπάθεια για νέα διόδια στην Αττική». Ακόμα, πως «στηρίζει τον αγώνα των κατοίκων για κατάργηση των διοδίων στην Αττική και συντάσσεται στο πλευρό των Δημοτικών Αρχών, των κατοίκων και του κινήματος για την κατάργησή τους».

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», είπε πως «θέση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" ήταν και είναι να μην υπάρχουν πουθενά, μέσα ή έξω από την Αττική, διόδια. Οι εργολάβοι κέρδισαν από την κατασκευή και από την εκμετάλλευσή τους. Μην περιορίσουμε την κατάργησή τους μόνο στα όρια της Αττικής, αλλά να εκφράσουμε την αντίθεσή μας για τα διόδια παντού. Είμαστε λοιπόν ενάντια σε όλα τα διόδια, ακόμα και σε αυτά της Αττικής Οδού».