23/3/15

Κινητοποίηση στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

Με στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, οιεργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης αγωνίζονται ενάντια στις μαζικές απολύσεις που σχεδιάζει η κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου (AIASA).

Σήμερα πραγματοποίησαν στάση εργασίας και συγκεντρώθηκαν στο εργοτάξιο του Μετρό στην Αγίας Σοφίας. Ακολούθησε πορεία αρχικά ως το Άγαλμα Βενιζέλου και στη συνέχεια μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η AIASA σχεδιάζει να απολύσει περισσότερους από 100 εργαζόμενους μέχρι την Παρασκευή. Οι εργαζόμενοι ζητούν από την κυβέρνηση συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου και διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων.

Στο πλευρό τους βρέθηκαν συνδικαλιστές του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, αλλά και του Συλλόγου Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν νέα στάση εργασίας αύριο και πορεία προς το Δημαρχείο.
Ανακοίνωση του Συλλόγου Μικρών Αυτοαπασχολουμένων Εμπόρων Θεσσαλονίκης

Την άμεση ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, μέτρα ελάφρυνσης των "μετρόπληκτων" επιχειρήσεων αλλά και διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο έργο, απαιτεί ο Σύλλογος Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων Θεσσαλονίκης (ΣΜΑΕΘ).

Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΜΑΕΘ σημειώνει ότι «9 χρόνια τώρα, το μετρό έχει μετατραπεί από ένα μεγάλο έργο πνοής της πόλης μας, σε έναν μεγάλο Γολγοθά για όλους τους δημότες και ειδικά για εμάς τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες που είχαν την ατυχία η επιχείρηση τους να βρίσκεται στην πορεία του έργου."

Αναφέρεται στο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου, που από το 2012 τώρα μεταφέρεται για μετά το 2018, αλλά και στις επιπλέον διεκδικήσεις της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του Μετρό που ξεπερνούν τα 500 εκ. ευρώ, την τρομοκρατία και τις απολύσεις των εργαζομένων.

Σημειώνει ότι η πείρα απέδειξε ότι "η ανάθεση τέτοιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους έχει ως αποτέλεσμα την εκτίναξη του κόστους στα ύψη, παράλογες καθυστερήσεις και καμία μέριμνα για τους επιχειρηματίες, κατοίκους, τουρίστες, όλους μας και αυτό είναι ουσιαστικά και το αποτέλεσμα που βιώνουμε σήμερα στην πόλη μας".

Ο ΣΜΑΕΘ τονίζει ότι "είναι πλέον σαφές ότι η ρεαλιστικότερη λύση είναι η δημιουργία ενός ενιαίου κρατικού φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τέτοια έργα υποδομών προς όφελος των λαϊκών αναγκών".

Ζητά από την κυβέρνηση άμεσα να πάρει μέτρα για:
Αμεση ολοκλήρωση του έργου χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του
Φοροαπαλλαγές από το Δημόσιο, το Δήμο, γενικά όλες τις ελαφρύνσεις σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για τις « μετροπαθείς» επιχειρήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο.
Διασφάλιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Αμεση συμβολή των αρμόδιων αρχών (Δήμου, Περιφέρειας) για μικρά προβλήματα που προκύπτουν εν ώρα εργασιών (π.χ. διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, τοποθέτηση φαναριού, τοποθέτηση πινακίδων...)».