17/5/17

Τραγικά θα είναι τα αποτελέσματα από τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΟΑΣΘ

Τραγικά για τους εργαζόμενους θα είναι τα αποτελέσματα από το σχέδιο που προτείνεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προειδοποιεί σε ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με αφορμή το σχετικό νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Όπως αναφέρει, το νομοσχέδιο προβλέπει την αντικατάσταση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ με μια «κρατική» ανώνυμη εταιρεία που θα λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος.  
Προειδοποιεί ότι ανάμεσα σε άλλα προετοιμάζεται νέα μείωση μισθών και εντατικοποίηση της εργασίας καθώς επίσης και επέκταση των ελαστικών ωραρίων αλλά και απολύσεις, ενώ το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν και τα εισιτήρια.
Υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη, απέναντι σε αυτή την κατάσταση, να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αλλά και συνολικά των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους.
Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης είναι το εξής:
«Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ενώ επαγγέλλεται ότι θα φέρει την “αλλαγή” προς καλύτερες μέρες για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά δεν δίνει καμία λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών. Στην ουσία μιλάμε για αντικατάσταση του ιδιωτικού, μετοχικού ΟΑΣΘ με μία, μόνο κατ’ όνομα “κρατική”, ανώνυμη εταιρία, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας. Επιδιώκεται να λειτουργεί στα πρότυπα των συγκοινωνιών της Αθήνας. Λέει η κυβέρνηση: “Ο ΟΑΣΘ γίνεται δημόσιος φορέας”. Να θυμίσουμε ότι στις συγκοινωνίες της Αθήνας ο “δημόσιος φορέας” είναι αυτός που μείωσε τους μισθούς κατά 50%. Ο “δημόσιος φορέας” είναι αυτός που δεν προσλαμβάνει οδηγούς, δεν προσλαμβάνει τεχνίτες και που διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες.
Ποιοι Θα πληρώσουν το μάρμαρο;
Για τους εργαζόμενους τα αποτελέσματα από το σχέδιο που προτείνεται αναμένεται να είναι τραγικά. Η κρατική χρηματοδότηση μειώθηκε. Ετοιμάζεται νέα μείωση μισθών και 

δικαιωμάτων, εντατικοποίηση της εργασίας, επέκταση των εργολαβικών έναντι των μόνιμων υπαλλήλων, επέκταση των ελαστικών ωραρίων, απολύσεις κλπ.
Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι μαθητές, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα της πόλης καλούνται το επόμενο διάστημα να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη τους αφού το κόστος μετακίνησης θα αυξηθεί.
Την ίδια στιγμή αυξάνεται η φορολογία, μειώνονται οι κοινωνικές  δαπάνες για την Υγεία, για τα φάρμακα, για την Παιδεία, για τη μόρφωση των παιδιών, για την Πρόνοια, για μια σειρά άλλες κοινωνικές παροχές που επίσης υπήρχαν από κατακτήσεις και αγώνες βαμμένους με το αίμα των εργατών, των εργαζομένων, του κινήματος στη χώρα μας. Δίνουν μόνο φοροαπαλλαγές για τους μεγάλους, για να υποφέρουν οι μικροί.          
Κερδισμένοι επιδιώκουν να βγουν δήμοι και περιφέρεια που εδώ και καιρό έχουν το μάτι τους στραμμένο στην εμπλοκή τους στο συγκοινωνιακό τοπίο. Καθόλου τυχαία δεν ήταν η στάση τους το προηγούμενο διάστημα που από κοινού καλούσαν την κυβέρνηση να επιστρατεύσει τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ που βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας. Είναι οι ίδιοι που έχουν εμπορευματοποιήσει κάθε υπηρεσία του δήμου και της Περιφέρειας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δήμου Θεσσαλονίκης που επί δημαρχίας Μπουτάρη οι εργαζόμενοι του δήμου μειώθηκαν από 5.000 σε 3.500.
Οι ίδιες οι εξελίξεις δείχνουν ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αναμονή για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στο λαό της Θεσσαλονίκης. Επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά περίτρανα ότι η μόνη φιλολαϊκή πρόταση είναι του ΚΚΕ.
Υπάρχει λύση προς όφελος του λαού;             
Η λειτουργία των συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια από τη μια και η προσπάθεια της κυβέρνησης να φορτώσει την καπιταλιστική κρίση στους εργαζόμενους και το λαό από την άλλη, είναι αυτά που συνθλίβουν τη σύγχρονη λαϊκή ανάγκη για φτηνές, ασφαλείς συγκοινωνίες, όπου θα εργάζονται εργαζόμενοι με πλήρη δικαιώματα.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση πρέπει να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, συνολικά των εργατών σε όλους τους κλάδους και των υπολοίπων λαϊκών στρωμάτων ενάντια σε αυτούς που μας κάνουν τη ζωή μαύρη. Η αύξηση των φόρων, οι μειώσεις των μισθών, η απληρωσια, οι απολύσεις γίνονται για τη διασφάλιση των κερδών των μεγάλων επιχειρήσεων. Για αυτό χρειάζεται αγώνας ενάντια σε αυτά τα συμφέροντα και τις πολιτικές που τα υπηρετούν.
Καλούμε σε αγώνα και πάλη για τους μισθούς, τα μεροκάματα, τις εργασιακές σχέσεις, για προσλήψεις σε μόνιμο προσωπικό. Φθηνό εισιτήριο για όλο το λαό και δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μαθητών, σπουδαστών.
Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να επιταχυνθούν τα βήματα στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος με σκοπό την απόσπαση των απωλειών που είχαμε στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης, την οργάνωση των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική που ρίχνει τους μισθούς μας στα τάρταρα, αυξάνει τη φτώχεια και την ανεργία για τα κέρδη των λίγων. Μόνο μέσα από αυτήν την πάλη ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα και τα μονοπώλια μπορούν να γίνουν αποφασιστικά βήματα ώστε ο λαός να μπορέσει να δει άσπρη μέρα διεκδικώντας τον πλούτο που παράγει.
Η πάλη πρέπει στρέφεται ενάντια και σε αυτό το κράτος, που είναι κράτος καπιταλιστικό, είναι κράτος αντιδραστικό γιατί υπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, δηλαδή τους βιομήχανους, τους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες, τους μεγάλους επιχειρηματίες.  
Η μόνη λύση για το λαό είναι ένας ενιαίος κρατικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που θα είναι ενταγμένος σε ένα σχέδιο κρατικό, επιστημονικό, πανεθνικό. Για την υλοποίηση αυτής της πρότασης απαραίτητη και βασική προϋπόθεση είναι οι παραγωγοί του πλούτου, ο λαός, να πάρει την εξουσία στα χέρια του και να οργανώσει την οικονομία με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του και όχι όπως γίνεται τώρα που οι εργαζόμενοι δουλεύουν για να κερδίζουν οι λίγοι.
Ο ενιαίος κρατικός φορέας μεταφορών σε συνθήκες εργατικής - λαϊκής εξουσίας θα πάρει μέτρα για ασφαλείς, σύγχρονες και φτηνές συγκοινωνίες. Θα δώσει βάρος στην κατανομή του εργατικού δυναμικού ώστε να είναι επαρκές και με συγκροτημένα δικαιώματα. Θα πάρει υπόψιν τον υπάρχοντα στόλο των αυτοκινήτων, των λεωφορείων, μετρό, τραμ κλπ. με σκοπό να ενωθεί ο στόλος για να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες.
Ο στόλος δεν θα ανανεώνεται  μόνο απ' έξω με σουηδικά, γερμανικά ή ιταλικά λεωφορεία. Υπάρχει και η τεχνογνωσία και οι υποδομές στη χώρα μας ώστε να γίνουν σύγχρονα οχήματα μαζικής μεταφοράς. Την ΕΛΒΟ την έχουν διαλύσει στην κυριολεξία μέσα από τις αποφάσεις της ΕΕ και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εισάγουμε οχήματα και ανταλλακτικά.
Η χώρα μας διαθέτει κοιτάσματα χρωμίου - νικελίου και αλουμινίου που αποτελούν την πρώτη ύλη για την κατασκευή των κινητήρων των οχημάτων, αλλά τα εξάγει, ενώ εισάγει έτοιμα οχήματα.
Υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό, εργάτες, τεχνίτες και επιστήμονες που έχουν γνώσεις, είναι πολύ έμπειροι πλέον και μπορούν να φτιάξουν και λεωφορεία και τα πάντα. Αυτό θα είναι το πραγματικό συμφέρον και για τους εργαζόμενους του κλάδου και για τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα που να μπορούν να έχουν ασφαλή και όσο γίνεται φθηνή, δωρεάν συγκοινωνία.
Για αυτό τον δρόμο παλεύει το ΚΚΕ.
Γι' αυτήν την προοπτική, πρέπει να στραφούμε ενάντια στο αστικό κράτος και το κεφάλαιο, στους βιομήχανους, στους εφοπλιστές, ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα, τα κόμματα τους και τις ενώσεις τους όπως η ΕΕ και το ΝΑΤΟ.

Να παλέψουμε για μια άλλη κοινωνία με την εργατική τάξη, το λαό, στην εξουσία, για το σοσιαλισμό που είναι επίκαιρος και αναγκαίος».