28/4/20

Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Όχι στη μείωση μισθών και άμεση προμήθεια ανταλλακτικών στα οχήματα

Η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ στρέφεται κατά της διοίκησης και των κυβερνήσεων για την κατάσαστη που επικρατεί στον Οργανισμό τον καιρό του κορονοϊού και καλεί σε κινητοποίηση την Τρίτη 28 Απριλίου

Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Όχι στη μείωση μισθών και άμεση προμήθεια ανταλλακτικών στα οχήματα
Επίθεση στη διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και στις κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ εξαπολύει με ανακοίνωσή της Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στον Οργανισμό, υποστηρίζοντας πως "η διοίκηση του ΟΑΣΘ ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η κυβέρνηση ήδη προχώρησε σε μειώσεις μισθών ενός μικρού αριθμού εργαζομένων ενώ έχει διαμηνύσει ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε μείωση των μισθών και στους υπόλοιπους 2100 περίπου εργαζόμενους του Οργανισμού".


Όπως αναφέρουν σκωπτικά οι εργαζόμενοι, "είναι η περίοδος που πρέπει το έγκλημα του ξεπουλήματος της συγκοινωνίας στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ να προχωρήσει στην επόμενη φάση" και καταγγέλουν ότι "η μη προμήθεια νέων λεωφορείων, οι ελλείψεις σε αναλώσιμα, ανταλλακτικά και προσωπικό είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση των δρομολογίων και την περαιτέρω απαξίωση των συγκοινωνιακών φορέων φέρνοντας τους στη σημερινή τραγική κατάσταση".

Τα μέλη της Επιτροπής καλούν σε κινητοποίηση για την Τρίτη 28 Απριλίου στις 10:00, μπροστά στα γραφεία του ΟΑΣΘ, με σκοπό την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε σήμερα οι εργαζόμενοι, με αφορμή την επιδημία του κορονοϊού. 


Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Όλο αυτό το διάστημα που πέρασε η κυβέρνηση αξιοποίησε τις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, η απαγόρευσης της κυκλοφορίας κλπ. για να προχωρήσει σε νομοθετικές παρεμβάσεις (κυρίως με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου κλπ.) χτυπώντας περαιτέρω τα εργασιακά δικαιώματα.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η κυβέρνηση ήδη προχώρησε σε μειώσεις μισθών ενός μικρού αριθμού εργαζομένων ενώ έχει διαμηνύσει ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε μείωση των μισθών και στους υπόλοιπους 2.100 περίπου εργαζόμενους του Οργανισμού.

Η κατάσταση στη συγκοινωνία παραμένει τραγική με τα περίπου 200 λεωφορεία που κυκλοφορεί καθημερινά ο ΟΑΣΘ.

Τις επόμενες μέρες -από ότι συζητείται- θα υπάρξει άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Είναι λογικό κάποιος κόσμος είτε από ανάγκη, είτε επειδή είναι υποχρεωμένος λόγω εργασίας, να αρχίσει ξανά να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.

Αυτός ο κόσμος θα στριμωχτεί στα λιγοστά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με κίνδυνο να μετατραπούν τα λεωφορεία –όχι ότι σήμερα δεν είναι- σε εστίες διασποράς του ιού και με ότι αυτό συνεπάγεται γιατί η άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας δεν σημαίνει και τέλος της πανδημίας!

Πρόσφατα σε συνέντευξη σε τηλεοπτικό σταθμό ο υπουργός μεταφορών προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθυνών του υπουργείου και της κυβέρνησης για τα χάλια των συγκοινωνιακών φορέων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μιλώντας για «ατομική ευθύνη» των επιβατών.

Η ευθύνη για την όλη κατάσταση είναι καθαρά κυβερνητική (της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ) καθώς η μη προμήθεια νέων λεωφορείων, οι ελλείψεις σε αναλώσιμα, ανταλλακτικά και προσωπικό είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση των δρομολογίων και την περαιτέρω απαξίωση των συγκοινωνιακών φορέων φέρνοντας τους στη σημερινή τραγική κατάσταση.

Σε αυτές τις συνθήκες πανδημίας τα μέσα ατομικής προστασίας που παρέχουν οι επιχειρήσεις στους εργαζόμενους τους είναι από ελάχιστα έως μηδαμινά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι στον ΟΑΣΘ τα αντισηπτικά αρχικά τα αγόραζε το σωματείο των εργαζομένων!!

Ο ΟΑΣΘ και το υπουργείο θα έπρεπε να επικεντρωθούν στα θέματα της ανάταξης της συγκοινωνίας και της προστασίας της υγείας και της ασφάλειας επιβατών και εργαζομένων ωστόσο τις προηγούμενες εβδομάδες και ενώ οι εργαζόμενοι τεχνίτες μπορούσαν να ανατάξουν και να θέσουν άμεσα σε κυκλοφορία 20 με 30 λεωφορεία με κόστος περίπου 20.000 ευρώ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ διέθεσε μόνο 1.500 ευρώ για ανταλλακτικά !!!

Είναι η περίοδος που πρέπει το έγκλημα του ξεπουλήματος της συγκοινωνίας στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ να προχωρήσει στην επόμενη φάση.....

Οι πράξεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του υπουργείου δείχνουν ότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι οι μειώσεις των μισθών των εργαζομένων δηλ. αυτών που εργάζονται στην «πρώτη γραμμή» μαζί με τόσους άλλους συναδέλφους τους από άλλους χώρους εργασίας (υγειονομικοί, εργαζόμενοι σε σουπερ μάρκετ, διανομείς κλπ).

Ως εργαζόμενοι που δουλεύουμε σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες απαιτούμε:
Κάτω τα χέρια σας από τους μισθούς μας
Ειδικό έκτακτο επίδομα για όλους τους εργαζόμενους που εργάζονται σε συνθήκες πανδημίας
Αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων λεωφορείων με καινούργιων
Άμεση προμήθεια ανταλλακτικών για την επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων
Να σταματήσει το ξεπούλημα των λεωφορειακών γραμμών, η κρατική επιδότηση στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ και κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης
Τήρηση των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και υπογραφή νέας με αυξήσεις μισθών
Αγορά και διάθεση από τον Οργανισμό Μέτρων Ατομικής Προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά) και απολυμάνσεις στους χώρους αναμονής και στα λεωφορεία από πιστοποιημένα συνεργεία
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού

Την Τρίτη 28-4-2020 στις 10:00 π.μ. μπροστά στα γραφεία του ΟΑΣΘ

–τηρώντας και τα σχετικά μέτρα ασφάλειας- η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ θα συμμετέχει στην ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ που έχουν προκηρύξει εκατοντάδες σωματεία και συνδικάτα της χώρας, στους κλάδους και τους χώρους δουλειάς για την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε σήμερα οι εργαζόμενοι, με αφορμή την επιδημία του κορονοϊού.


ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ»

Πηγή: